divendres, 16 de setembre del 2016

2n. ESO. Continguts i criteris d'avaluació

Continguts

L’escolta analítica, reflexiva i creativa.
1. Escolta analítica i reflexiva en l’audició musical.
2. Habilitats i estratègies d’escolta creativa i escolta interior.

Anàlisi, deducció i transferència de patrons musicals amb relació als:
1. Patrons rítmics, simples i compostos. Amalgama. Polirítmia.
2. Patrons melòdics, tonals i modals.
3. Patrons de textures polifòniques: contrapuntística-imitativa, vertical-harmònica, melodia acompanyada.
4. Patrons tímbrics d’instruments i de conjunts instrumentals. Timbres i tessitures vocals.
5. Patrons estructurals. Estructures per seccions, per variació, per imitació i per desenvolupament.
6.Patrons estilístics. Estils rellevants de la música popular i de la música de tradició culta.

Criteris d’avaluació

-               Explicitar les estratègies per experimentar l’escolta reflexiva i saber utilitzar-la de forma creativa.
-          Identificar durant l’escolta musical patrons musicals d’ordre rítmic, melòdic, de textura, harmònics, tímbrics, dinàmics, formals i estilístics.
-               Expressar verbalment els coneixements deduïts i/o aplicats durant el procés d’escolta musical.
-               Transferir habilitats perceptives i saber comunicar-les en els espais de reflexió compartida a l’aula.

Continguts

Interpretació musical amb la veu, els instruments, el cos i suports TAC.
1. Repertoris musicals variats i contextualitzats des del punt de vista històric i geogràfic.
2. Estratègies d’estudi del repertori, del procés d’assaig, del treball col·laboratiu i dels resultats finals.
3. Eines TAC: editors de partitures i de so, seqüenciadors, plataformes multimèdia i dispositius variats.
4. Conjunt coral i cançó solista acompanyada. Repertoris variats de músiques de textura preferentment polifònica, tant històriques com actuals.
5. Rítmica i moviment, percussió corporal i coreografies.
6. Pautes per integrar la interpretació musical en projectes disciplinaris i transdisciplinaris.
7. Pautes per reflexionar i valorar la pròpia interpretació.

Creació musical: composició i improvisació amb la veu, instruments, cos i suports TAC.
1.Pautes per compondre fragments i peces musicals que sorgeixin de propostes i interessos de l’alumnat.
2. Pautes per improvisar individualment i/o col·lectiva fragments amb instruments, la veu i el cos, amb suport d’acompanyament en viu i/o bases pregravades.
3. Pautes per reflexionar i valorar la pròpia producció.



Criteris d’avaluació

-              Demostrar el domini tècnic necessari per a la interpretació en l’àmbit instrumental, vocal i corporal.
-     Compondre i improvisar peces o fragments musicals a partir d’orientacions en el tractament dels elements rítmics, melòdics i harmònics.
-              Mostrar interès, participació, iniciativa, ajut entre iguals i respecte en el procés d’assaig i interpretació del repertori.
-          Proposar, aportar i fer ús d’eines tecnològiques i programari de suport a la percepció, la interpretació, la creativitat i la recerca de coneixement.

Continguts

Música i societat
1.Atributs que caracteritzen els estils i els gèneres musicals més rellevants, històrics i contemporanis, amb relació als contextos i les funcions en què van ser creats.
2.La música en relació amb altres arts i disciplines.
3.Trets generals del respecte i empatia pels gustos musicals.
4.Contaminació acústica de l’entorn ambiental i les seves repercussions psicofisiològiques. Característiques d’un entorn sonor saludable
5.Els hàbits de consum de música en la societat.
6.Conductes prosocials, individuals i col·lectives, a través de pràctiques musicals i/o projectes transdisciplinaris de centre.

Criteris d’avaluació

-          Reflexionar i debatre amb respecte i empatia sobre les experiències d’aprenentatge musical a l’aula, el gust i les preferències musicals.
-          Reflexionar i debatre sobre el consum dels productes musicals, la contaminació acústica i la seva repercussió en les societats modernes.
-                  Identificar i comprendre les vinculacions i els efectes de la música en altres arts i disciplines.

-         Transferir els coneixements musicals assolits a l’aula i fora d’ella, aportant exemples I experiències pròpies de coneixements musicals, per realitzar accions o generar projectes de caràcter axiològic i prosocial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada